Digitale Geletterdheid, wat is dat?

Digitale geletterdheid bestaat uit vier pijlers, namelijk; 1) ICT-basisvaardigheden, 2) Informatievaardigheden, 3) Mediawijsheid en 4) Computational Thinking. Wij vinden het belangrijk dat leerlingen worden onderwezen in de meest essentiële vaardigheden van de 21e eeuw en dat leerlingen digitaal vaardiger moeten worden, dat is de reden dat wij lessen digitale geletterdheid geven op basisscholen in Nederland.

Is er voldoende lesmateriaal aanwezig om de lessen te geven?

Ja, wij beschikken over héél veel lesmateriaal dat we kunnen gebruiken. Wij maken voor elke school waar we aan de slag gaan een jaarplanning met de daarbij behorende lessen. Uiteraard ben je vrij om je eigen lessen vorm te geven maar in principe hebben wij lessen die je 1-op-1 kunt overnemen en geven.

Wat ga ik bij jullie verdienen?

Je kunt bij ons werken in 2 vormen. Als freelancer of als docenten in dienst, op basis van een fulltime dienstverband. Je krijgt in dat geval een salaris tot maximaal €3.200 inclusief vakantiegeld, afhankelijk van achtergrond, ervaring en lesbevoegdheid.

Ik ben niet lesbevoegd, kan ik dan wel bij jullie werken?

Ja, omdat we werken met vakleerkrachten en jij dus ingezet zal worden als vakleerkracht is het niet verplicht om een lerarenbevoegdheid te hebben. Ervaring met klassenmanagement is belangrijk dat heb je namelijk niet 1,2,3 onder de knie. Laat je vooral niet tegenhouden en meld je aan voor een kennismakingsgesprek om te kijken of een functie als vakleerkracht digitale geletterdheid bij je past. Indien de match goed is bieden we namelijk ook de nodige begeleiding om jou klaar te maken voor deze functie

Binnen welke tijd kunnen jullie ons aan een leerkracht koppelen?

Daar is geen generiek antwoord op te geven. Momenteel hebben we een matchingspercentage van 90%. Bij elke aanvraag komen we graag persoonlijk langs bij jullie op school om de behoefte en wens in kaart te brengen. Zodra dit helder is proberen wij zo snel mogelijk te koppelen. Vaak lukt dit binnen een periode van een maand waarna we gelijk aan de slag kunnen.

Verzorgen jullie ook naschoolse activiteiten?

In de basis niet. bij ons is echter alles bespreekbaar, neem vooral contact met ons op om te kijken naar de mogelijkheden. Wellicht kunnen we een voorstel doen waarbij naschoolse activiteiten binnen onze planning toch past. Mail of bel vooral voor de mogelijkheden naar; info@codeerschool.nl +31 20 215 7441

Zijn jullie leerkrachten lesbevoegd?

Niet al onze leerkrachten zijn bevoegd om voor de klas te staan. Op dit moment heeft meer dan de helft van onze leerkrachten een bevoegdheid. Als wij leerkrachten aannemen zonder bevoegdheid dan vereisen wij weldat hij of zij minimaal 1 jaar ervaring heeft in het onderwijs en zorgen wij dat d.m.v. onze begeleiding de leerkracht goed en wel voor de klas staat en de klas zelfstandig kan managen.

Wat zijn jullie tarieven?

Voor elke school bieden we een maatwerk oplossing, zo zijn ook onze prijzen maatwerk. Aan de hand van een kennismakingsgesprek kunnen we de behoefte en de daarbij behorende diensten in kaart brengen. Op basis van wat jullie als school en/of bestuur willen stellen we vrijblijvend een offerte op.

Sluit jullie lesstof aan op de leerdoelen die het SLO aan het ontwikkelen is?

Onze leerdoelen sluiten naadloos aan op die van het SLO. Doordat we met methodes van derde werken en we een adviserende rol wat betreft de methodes aannemen,kunnen we ook zonder conflicterende belangen een lesprogramma maken die het best bij jullie school past. Wij toetsen en kijken streng of de leerdoelen van het SLO worden nageleefd.

Wij zijn benieuwd naar welke aspecten jullie beleidsplan bevatten, mogen wij er eentje inzien?

Ja, we kunnen samen een gesprek plannen om door een beleidsplan heen te lopen. Stuur ons mailtje met wat bovenstaande vraag en dan nemen wij uiterlijk de volgende werkdag contact op voor een afspraak.

Kunnen we jullie ook inzetten als werkdrukverlagende factor?

Zeker, we zien dat veel scholen & besturen ons inzetten om de werkdruk voor de huidige groepsleerkrachten te verlagen. Door het inzetten van een vakleerkracht digitale geletterdheid kan de huidige groepsleerkracht andere taken doen waardoor elke leerkracht tot wel5 uur per week kan besparen. Wat we ook regelmatig doenis het opvullen van gaten in het rooster door inzet van een vakleerkracht.

Schrijven jullie het beleid ook voor besturen/stichtingen?

Ja, we helpen ook besturen met het opstellen van beleidsplannen. We zien vaak dat het bestuur verantwoordelijk is voor het bovenschoolse beleid. Dit is dan ook de reden dat we voor het vormen van een beleid het liefst ook met het bestuur om tafel zitten. De koers die het bestuur in wilt zetten nemen wij namelijk graag mee in ons beleidsplan en de implementatie naar de school toe.