Manon
Geschreven door: Manon
16 december 2024

Digitale geletterdheid implementeren zonder extra werkdruk

Het nieuwe, verplichte vak digitale geletterdheid staat voor de deur. Je ontkomt er niet aan en het is ontzettend belangrijk voor de (gelijke) toekomst van leerlingen. Veel directeuren en ICT-coördinatoren vragen zich af: “hoe implementeren we digitale geletterdheid, zonder de werkdruk verder op te voeren voor leerkrachten?” Dat is precies waar wij bij dé codeerschool goed in zijn. Onze diensten zijn ontworpen om scholen te ontzorgen, tijd te besparen en tegelijkertijd duurzame onderwijs te realiseren. Digitale geletterdheid implementeren zonder extra werkdruk doen we samen.

Waarom tijd en werkdruk geen belemmering hoeven zijn

Digitale geletterdheid implementeren zonder werkdruk doet dé codeerschool voor scholen. Met een bewezen aanpak nemen we de volledige implementatie uit handen, waar dat mogelijk is. Of het nu gaat om visie- en beleidsvorming, het ontwikkelen van een praktische leerlijn of het geven van lessen, wij bieden alles onder één dak, volledig op maat, met reeds aanwezige middelen en lesmethoden, en met praktische tools die direct toepasbaar zijn.
Waarom tijd en werkdruk geen belemmering zijn

Hoe wij scholen ontlasten bij de implementatie van digitale geletterdheid

Werkdruk en daarmee het niet ervaren van ‘headspace’ is een grote uitdaging in het onderwijs. Wij begrijpen dit, omdat onze collega’s hiermee bekend zijn. Daarom maken wij de implementatie van digitale geletterdheid in het (huidige) curriculum makkelijk en efficiënt, zonder dat het extra ballast oplevert.

Onze diensten en tijdsinvesteringen

Met onze diensten zet je een sterke stap richting digitale geletterdheid, zonder veel extra belasting voor je team. Hier is hoe wij dat doen:

  • Nulmeting
    • Duur: 15 minuten, uitgevoerd tijdens een bouwvergadering, studiedag of stiltemoment in de klas.
    • Resultaat: een helder beeld van waar het team nu staat, met een complete rapportage en advies verzorgd door dé codeerschool.
  • Visievorming
    • Duur: 1 dagdeel (+/- 3 uur) voor het hele team, bijvoorbeeld op een (woensdag-)middag of studiedag.
    • Resultaat: een stevige basis voor beleid en implementatie, begeleid en gerapporteerd door dé codeerschool.
  • Leerlijnvorming
    • Duur: 20 minuten per bouw, dankzij onze praktische vaardighedenkaart.
    • Resultaat: een op maat gemaakte en geïntegreerde leerlijn, afgestemd op de wensen, thema’s en beschikbare materialen van de school.
  • Workshops
    • Duur: maximaal 1 dagdeel, flexibel in te plannen (direct na school, op woensdagmiddag, tijdens studiedagen, bouwvergaderingen of online).
    • Resultaat: volledig afgestemde workshops, gevolgd op een moment dat het jouw team uitkomt.
  • Vakleerkrachten
    • Resultaat: directe ontlasting van jouw team, inspirerende voorbeeldlessen en een vliegende start met digitale geletterdheid.

Integratie in het bestaande curriculum

Met onze begeleiding regel je de complete implementatie van digitale geletterdheid, zonder dat het team veel extra tijd of energie hoeft te investeren. Bovendien integreren wij digitale geletterdheid bij voorkeur direct in het bestaande curriculum, zodat grote aanpassingen niet nodig zijn.

Ontlast jouw onderwijsteam vandaag nog

Kiezen voor dé codeerschool betekent kiezen voor efficiëntie, ontzorging en toekomstbestendig onderwijs. Maak digitale geletterdheid eenvoudig toegankelijk voor jouw school zonder extra werkdruk. Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij specifiek jouw school verder kunnen helpen.

Plan hier vandaag nog een vrijblijvend kennismakingsgesprek in en ontdek hoe wij jouw school kunnen ondersteunen. Zet de eerste stap naar een duurzame implementatie van digitale geletterdheid. Samen bouwen we aan het onderwijs van vandaag en morgen.

Blog

Laat je inspireren en ontwikkelen met onze verhalen, informatie, tips en actualiteiten.

digitale geletterdheid hoeft geen extra werkdruk op te leveren op school. Lees meer over onze aanpak!
Waarom AI nu urgent is in het onderwijs en hoe je een het in kleine stappen adopteert als leerkracht
een robot als voorbeeld van kunstmatige intelligentie (AI) in de klas
kunstmatige intelligentie (AI) als adaptief leermiddel bij een leerling op school