Digitale geletterdheid voor jouw school: samen met ons team.

Onze collega’s zetten zich dagelijks in voor het bevorderen van digitale gelijkheid door elke leerling en leraar digitale vaardigheden bij te brengen die nodig zijn voor de toekomst.

Onze visie drijft onze missie

Wij ondersteunen daarom scholen bij het creëren van een omgeving waarin elke leerling, ongeacht achtergrond, voorbereid wordt op een wereld waar de technologie van morgen centraal staat.

Wij helpen de digitale kloof van vandaag te overbruggen en strijden voor gelijke kansen van leerlingen en hun toekomstige carrières. Want 2/3e krijgt een baan die we ons nu nog niet kunnen voorstellen.

Wij brengen digitale vaardigheden middels onze diensten naar leerkrachten en leerlingen, terwijl de school zelfredzaam wordt. Dit doen we in het basis-, voorgezet, speciaal, internationaal en privé onderwijs, in heel Nederland en daarbuiten.

Deze missie wordt gedeeld en versterkt door verschillende partners die zich bij ons hebben aangesloten zoals Microsoft en Instruct Uitgeverij.

Een nieuw hoofdstuk

Na vijf jaar van onafgebroken inzet en groei viert Dé Codeerschool een belangrijke mijlpaal: Dé Codeerschool heeft zich ontpopt van een ambitieuze nieuwkomer tot een autoriteit in digitale geletterdheid met sterke partnerschappen. Deze ontwikkeling verdient het om na vijf jaar goed te worden uitgedragen met een identiteit die bij ons past.

Een identiteit die de groei weerspiegelt

Met trots presenteren we onze vernieuwde identiteit, die onze groei, expertise en autoriteit in de wereld van digitale geletterdheid weerspiegelt en die partnerschappen koestert. Deze herdefiniëring van onze identiteit toont onze essentie en onze missie.

• de essentie: onderwijs klaar voor morgen voor meer kansengelijkheid
  • de missie: iedereen digitaal vaardig maken

Video afspelen

Naamsverandering?

We blijven trouw aan onze naam Dé Codeerschool, een symbool van onze blijvende behoefte aan kwalitatief, duurzaam onderwijs en de implementatie van digitale geletterdheid in het moderne curriculum. Door onze naam te behouden binnen deze frisse identiteit onderstrepen we onze verbintenis aan onderwijs dat leerlingen niet alleen uitrust voor de digitale realiteit van vandaag maar ze ook voorbereiden op de digitale wereld van morgen. Het beheersen van de basisprincipes van coderen is in deze context onontbeerlijk; een vereiste voor de hedendaagse en toekomstige arbeidsmarkt en de basis van toekomstige technologische ontwikkelingen.

Sterke samenwerkingen met partners zoals Microsoft en Instruct Uitgeverij

De nominaties voor de KvK innovatie top 100 en Computable Awards

Trots op

Onze praktijkervaring in onderwijs en honderden tevreden klanten

Trots op

Onze landelijke poule van 400+ ervaren, vaak bevoegde vakleerkrachten die pionieren in digitale geletterdheid

"Van DG-druk naar DG-ondersteuningsgeluk"

Wanneer je voor toekomstbestendig onderwijs gaat maar je hebt op het gebied van digitale geletterdheid niet de nodige skills in huis…dan bel je dé codeerschool! Zij maakten voor ons een realistisch en haalbaar beleidsplan op maat. Wij gingen van DG-druk naar DG-ondersteuningsgeluk!

Ellen Brand van De Watermolen met Dé Codeerschool
Ellen Brand

De Watermolen

"Van grote meerwaarde voor onze school!"

Dé codeerschool zorgt bij ons al een paar jaar naar volle tevredenheid voor vaste leerkrachten digitale geletterdheid. Ze zijn écht onderdeel van het team! Er is veel flexibiliteit en ze zijn zeer oplossingsgericht. Ze zijn van grote meerwaarde voor onze school!

Tevreden klant Pieter Bosman van IKC het talent schrijft review over diensten Dé Codeerschool
Pieter Bosman

IKC Het Talent

"Dé codeerschool is een must voor iedere school!"

Alweer 2 jaar hebben wij lessen van docenten van dé codeerschool. Leerlingen krijgen écht nieuwe vaardigheden mee en leren op een andere manier kijken naar vraagstukken Ook is er differentiatie; iedere leerling komt tot zijn recht. Wat betreft digitale geletterdheid is dé codeerschool een must voor iedere school!

Dennis Brand De Spiegel & De Gouw
Dennis Brand

De Spiegel & De Gouw

Dit zijn enkele van onze knappe koppen

De pioniers van dé codeerschool zijn expert in het begeleiden en ondersteunen van scholen in digitale geletterdheid.

Met expertise van en passie voor onderwijs en innovatie kunnen zij als geen ander besturen, directies, leraren en leerlingen ondersteunen bij hun uitdagingen.

Jesse Verduijn
Ontwikkelaar
Manon Knoop
Teamleider
Godfried Hartkamp
Yves Deen
Marius Hille Ris Lambers
Olivier van Dinteren
Trainer & Beleidsadviseur
Max de Kroon
Trainer & Projectmedewerker
Fien Vogels
Projectmedewerker
Serena Pintus
Marketingmedewerker
Thymen Richardson
Marketing- en salesmedewerker

Onze locaties

Dé codeerschool bedient scholen en partners door heel Nederland. En zo nodig over de landsgrenzen.

Ons HQ

Zekeringstraat 32B