Dé Codeerschool

Onze missie is om ervoor te zorgen dat leerlingen van de basisschool digitaal vaardiger worden. Dit doen wij enerzijds door het inzetten van vakleerkrachten en anderzijds door het helpen en vormen van het beleid.

Onze visie als missie

Één aanspreekpunt op gebied van digitale geletterdheid
Alle leerlingen digitaal vaardig maken
Scholen van A tot Z ontzorgen

Hét ontstaan

Dé Codeerschool is in 2018 ontstaan met het idee om leerlingen van de basisschool te leren programmeren. Dit deden wij aanvankelijk met een eigen ontwikkelde methode. In combinatie met een mooi werkboek konden leerlingen in 12 weken de basisbeginselen van het programmeren leren.

Tijdens het introduceren van deze methode kwamen wij erachter dat de digitale vaardigheden die wij als essentieel achten niet tot nauwelijks aanwezig waren bij de leerlingen. Ook leerkrachten voelden zich niet thuis genoeg in de materie om deze te onderwijzen, en dit verergerde het probleem. Dat is dan ook één van de reden geweest waarom wij lessen digitale geletterdheid zijn gaan geven. Later zijn we onze dienstverlening verder gaan uitbreiden door scholen en besturen te helpen met het vormen van beleid en het trainen van leerkrachten. Zo zorgen wij ervoor dat zij als team hun visie en de daarbij behorende doelen behalen.

Fact 1

⅕ van de leerlingen hebben thuis geen laptop of tablet die ze kunnen gebruiken voor de ontwikkeling van digitale vaardigheden die essentieel zijn in deze 21ste eeuw.

Fact 2

Wist jij dat ⅔ van de huidige basisschoolleerlingen later een baan krijgt die nu nog niet bestaat?

Fact 3

63% van de leerkrachten voelt de noodzaak tot verbetering van digitale geletterdheid van hun leerlingen. Meer dan helft hiervan heeft behoefte aan ondersteuning op dit gebied.

Hét aanspreekpunt voor alles omtrent digitale geletterdheid