c2d6e1d5f033f87cb8b7fa731520cb0c
Geschreven door: Yves Deen
23 juni 2024

Dé codeerschool en Microsoft: genomineerd voor Computable Awards met Dream Space

Dé codeerschool is samen met Microsoft NL genomineerd voor de Computable Awards 2024 met het initiatief Dream Space. Tijdens deze sessies leren de leerlingen over science, technology, engineering, mathematics (STEM).

Missie

De missie is om elke leerling te helpen zijn of haar talenten te ontdekken en klaar te maken voor de toekomst die steeds verder ontwikkeld met technologie. Samen met Dream Space werken wij aan een jaar vol nieuwe ontdekkingen en groei. De ambitie is om in de komende jaren nog meer scholen te bereiken, ze te interesseren voor digitale vaardigheden en carrières, en zo elk kind gelijke kansen te bieden.

Het resultaat van Dream Space?

Wel 88% van de leerlingen wil nu verder met programmeren, 70% van de deelnemers denkt aan een baan in de technologie, en 71% van de meisjes is meer geïnteresseerd in technologie, waarvan 86% overweegt om te gaan programmeren. We kunnen stellen dat sinds de opening in januari Dream Space veel bereikt heeft.Er zijn zoveel positieve verhalen over hoe zowel student als leerkracht geïnspireerd is. Het afgelopen jaar heeft Dream Space in totaal al 186 sessies georganiseerd, waarbij 2455 leerlingen deelnemen aan interactieve STEM-workshops.

Wat is het komende jaar nieuw?

1. Meer beschikbaarheid: Dream Space is nu vijf dagen per week open, zodat ze nog meer leerlingen en leraren kunnen helpen.
2. Nieuwe leermiddelen: Er worden nieuwe technologieën geïntroduceerd, zoals Minecraft Education, MakeCode Arcade en Sphero Bolt. Dit maakt leren nog leuker!
3. Meer ondersteuning: Leraren spelen een belangrijke rol. Ze willen graag leren hoe ze programmeren kunnen integreren in hun lessen. Daarom biedt Dream Space extra tools aan voor leerkrachten om hen te ondersteunen na de workshops, zodat ze ook na de workshops verder kunnen ontwikkelen met hun leerlingen.

Reserveer je plek

Kom erachter hoe leuk en inspirerend programmeren is voor zowel jou als leerkracht als jouw kracht, en reserveer jouw plek voor het nieuwe schooljaar via deze website.

De nominatie en uitreiking

Computable is hét platform voor ict-professionals met actualiteiten en trends in digitalisering en innovatie. De nominatie van de award is voor de categorie Onderwijsprojecten in ICT.

De prijsuitreiking hiervan vindt plaats op 27 november in de Jaarbeurs Utrecht. We kijken er enorm naar uit! Op 1 juli start voor de markt het stemproces voor de Computable Awards 2024. Publieksstemming bepaalt voor vijftig procent de winnaar. Stem op het initiatief van Dream Space, want we kunnen elke stem gebruiken!

Help ons bij het bereiken van onze ambitie, door te stemmen, je school aan te melden en dit te delen met andere scholen. Samen zorgen we ervoor dat iedereen kennismaakt met programmeren en een goed beeld krijgt van mogelijke toekomstige carrières!

Blog

Laat je inspireren en ontwikkelen met onze verhalen, informatie, tips en actualiteiten.

Klaslokaal les school digitale geletterdheid_891018388
Microbit digitale geletterdheid programmeren school_891638731