Onze leerkrachten

Onderwijs effectief verzorgen kan uitdagend zijn door hoge werkdruk, ontbrekende expertise en personeelstekorten.

Om alle leerlingen een gelijke toekomst te bieden, ondersteunt dé codeerschool scholen met vakleerkrachten door heel Nederland.

Jouw leerlingen krijgen onderwijs en door de lastenverlichting komt er ruimte voor de benodigde onderwijsontwikkeling. Dit geeft het huidige team de ruimte en tijd om zich zonder extra druk te richten op een duurzame integratie van digitale vaardigheden in het curriculum.

Vakleerkrachten zijn flexibel inzetbaar voor zowel korte als langere perioden, afhankelijk van de behoefte van de school.

Wij leveren een ervaren docenten, goede lessen en lesmaterialen die naadloos aansluiten op de conceptkerndoelen van het SLO.

Vakleerkrachten digitale geletterdheid

Digitale geletterdheid effectief verzorgen kan meestal alleen wanneer er voldoende kennis, personeel en draagvlak is.

Laat je daarom ondersteunen door vakleerkrachten die niet alleen de technische expertise bezitten maar ook de pedagogische vaardigheden in huis hebben om digitale geletterdheid op een boeiende wijze over te brengen op de leerlingen en leraren.

Zo worden zowel leerkracht als leerling geënthousiasmeerd over digitale geletterdheid.

Invalleerkrachten

Zet een ervaren, bevoegde invalleerkracht in die naadloos kan inspringen in het reguliere lesprogramma, en tevens uitgebreide kennis van digitale geletterdheid meebrengt.

Hierdoor blijft de continuïteit van zowel het reguliere onderwijs als het onderwijs in digitale vaardigheden gewaarborgd, zelfs bij plotse uitval van een teamlid.

Een poule van 400+ leerkrachten

Trots op

Onze landelijke bezetting van vakleerkrachten

Trots op

De ervaring en bevoegdheden van de leerkrachten

Trots op

Het pionieren in het nieuwe kernvak

Onze aanpak

Na het verhelderen van de behoeften, randvoorwaarden en verwachtingen bij het intakegesprek koppelen we een leerkracht aan de school, en kiezen we  lessen en modules voor de testfase.

De lessen starten en na +/- 4 lessen evalueren de aanpak, de lessen en het niveau van de leerlingen. De leerlijn wordt verder uitgerold.

De leerlijn wordt volledig uitgevoerd zoals besproken tijden de evaluatie. Leerlingen en leerkrachten worden in deze fase geenthousiasmeerd.

Ben je tevreden? We evalueren, geven feedback op wat we in de praktijk zien en bespreken wat er nog nodig is.

"Van DG-druk naar DG-ondersteuningsgeluk"

Wanneer je voor toekomstbestendig onderwijs gaat maar je hebt op het gebied van digitale geletterdheid niet de nodige skills in huis…dan bel je dé codeerschool! Zij maakten voor ons een realistisch en haalbaar beleidsplan op maat. Wij gingen van DG-druk naar DG-ondersteuningsgeluk!

Ellen Brand van De Watermolen met Dé Codeerschool
Ellen Brand

De Watermolen

"Van grote meerwaarde voor onze school!"

Dé codeerschool zorgt bij ons al een paar jaar naar volle tevredenheid voor vaste leerkrachten digitale geletterdheid. Ze zijn écht onderdeel van het team! Er is veel flexibiliteit en ze zijn zeer oplossingsgericht. Ze zijn van grote meerwaarde voor onze school!

Tevreden klant Pieter Bosman van IKC het talent schrijft review over diensten Dé Codeerschool
Pieter Bosman

IKC Het Talent

"Dé codeerschool is een must voor iedere school!"

Alweer 2 jaar hebben wij lessen van docenten van dé codeerschool. Leerlingen krijgen écht nieuwe vaardigheden mee en leren op een andere manier kijken naar vraagstukken Ook is er differentiatie; iedere leerling komt tot zijn recht. Wat betreft digitale geletterdheid is dé codeerschool een must voor iedere school!

Dennis Brand De Spiegel & De Gouw
Dennis Brand

De Spiegel & De Gouw

Wie zorgt er voor de lesmaterialen?

Dé Codeerschool verzorgt de lesmaterialen wanneer dat nodig is. Echter kijken we bij het samenstellen van het lesprogramma wat er al op aanwezig is om de lessen goed aan te laten sluiten. Ook kunnen wij adviseren in lesmaterialen.

Hoe lang duren de lessen digitale geletterdheid?

De behoefte hierin wordt besproken. We raden lessen aan van minimaal 45 minuten om effectieve lestijd over te houden bij het gebruik van technologie.

Op welke scholen geven jullie les?

Dé Codeerschool verzorgt lessen voor ieder type basisschool, middelbare school en binnen het speciaal onderwijs. Ook hebben wij ervaring met praktijkscholen, en workshops in samenwerking met bedrijven.

Zijn alle leerkrachten lesbevoegd?

Bijna 90% van de leerkrachten is lesbevoegd. Zij worden voorgeselecteerd en intensief begeleid om een klas zelfstandig te kunnen managen.

Wat zijn de mogelijkheden?

De mogelijkheden zijn divers. Vakleerkrachten kunnen rouleren tussen groepen op één dag, en tussen scholen op meerdere dagen.

Ook is het mogelijk om een leerkracht in te zetten voor een volledige dag op één groep.

Wat zijn de tarieven?

Een vakleerkracht zetten we in voor een dagprijs. Dit is inclusief voorbereiding, reistijd, overdracht en lesmateriaal en exclusief meerwerk.

Deze prijzen zijn vrijgesteld van btw.