Visie & beleid

Visie- en beleid opstellen voor digitale geletterdheid kost schoolleiders en leerkrachten veel tijd en vraagt om expertise. Informatie is continu aan verandering onderheving en moeilijk vindbaar.

Dé codeerschool neemt dit voor je uit handen.

Met dit pakket kies je voor de meest complete begeleiding en ontzorging in het opstellen van beleid en het implementeren van het kernvak digitale geletterdheid.

Jij krijgt zo goed, duurzaam en samenhangend onderwijs.

Lees verder voor onze aanpak.

Onze aanpak

Na de kick-off met het projectteam wordt op een interactieve en leuke manier met het hele team een visie gevormd.

Advies volgt op de 360° ICT-vaardighedenscan voor het lerarenteam, op de nulmeting van de leerlingen, en op een inventarisatie van de beschikbare en ontbrekende middelen.

Na de opstartfase is er een duidelijk beeld van wat digitale geletterdheid inhoudt, wat de benodigde ontwikkeling van het team is, en welke middelen nodig zijn. Bovendien is de visie op digitale geletterdheid helder gedefinieerd en gedragen door het team. Het vormt dé basis voor de verdere implementatie van digitale geletterdheid.

De visie wordt opgeleverd in een helder uitgewerkt visiestuk.

Met behulp van onze eigen vaardighedenkaart zetten we de abstracte kerndoelen van digitale geletterdheid om in een concrete leerlijn met kwaliteitskaart.

Het implementatieplan wordt opgeleverd.

Na de kick-off met het lerarenteam rollen we het implementatieplan digitale geletterdheid uit. De leerlijn wordt tastbaar tijdens de lessen, vaak gegeven door onze eigen bevoegde vakleerkrachten.

Terwijl we het lerarenteam bijscholen komt ook het concept beleidsplan tot stand en vindt een tussentijdse evaluatie plaats.

De lessen digitale geletterdheid en leerkrachten worden nu beproefd over een periode, ondersteund en bijgestuurd waar nodig.

De evaluatie geeft richting aan een eventueel vervolg of afronding. Je ontvangt nu het beleidsstuk.

Plaats voor borging digitale geletterdheid structureel op de agenda, bespreek resultaten regelmatig met het team en doe schoolbreed mee aan activiteiten zoals de week van de mediawijsheid.

Jouw school heeft nu een solide basis voor duurzaam onderwijs in digitale geletterdheid. Jullie bereiden de leerlingen voor op de digitale wereld van vandaag en morgen, en stimuleren zo digitale gelijkheid en zelfredzaamheid.

"Van DG-druk naar DG-ondersteuningsgeluk"

Wanneer je voor toekomstbestendig onderwijs gaat maar je hebt op het gebied van digitale geletterdheid niet de nodige skills in huis…dan bel je dé codeerschool! Zij maakten voor ons een realistisch en haalbaar beleidsplan op maat. Wij gingen van DG-druk naar DG-ondersteuningsgeluk!

Ellen Brand van De Watermolen met Dé Codeerschool
Ellen Brand

De Watermolen

"Van grote meerwaarde voor onze school!"

Dé codeerschool zorgt bij ons al een paar jaar naar volle tevredenheid voor vaste leerkrachten digitale geletterdheid. Ze zijn écht onderdeel van het team! Er is veel flexibiliteit en ze zijn zeer oplossingsgericht. Ze zijn van grote meerwaarde voor onze school!

Tevreden klant Pieter Bosman van IKC het talent schrijft review over diensten Dé Codeerschool
Pieter Bosman

IKC Het Talent

"Dé codeerschool is een must voor iedere school!"

Alweer 2 jaar hebben wij lessen van docenten van dé codeerschool. Leerlingen krijgen écht nieuwe vaardigheden mee en leren op een andere manier kijken naar vraagstukken Ook is er differentiatie; iedere leerling komt tot zijn recht. Wat betreft digitale geletterdheid is dé codeerschool een must voor iedere school!

Dennis Brand De Spiegel & De Gouw
Dennis Brand