Invalleerkracht inzetten

In de huidige situatie kan het voor jullie school een behoorlijke uitdaging zijn om digitale geletterdheid snel en adequaat een plek te geven in het curriculum. Dit komt enerzijds door een hoge werkdruk binnen het team en anderzijds doordat de benodigde expertise soms ontbreekt.

Om hierop in te spelen, bieden we de mogelijkheid om een invalleerkracht met kennis van digitale geletterdheid tijdelijk in te zetten. Deze invalleerkracht kan bijvoorbeeld uitkomst bieden bij tijdelijke ziekte van een teamlid. Zo zorgen we ervoor dat de continuïteit in het lesprogramma behouden blijft en kan er tegelijkertijd een impuls gegeven worden aan de integratie van digitale vaardigheden in het onderwijs op jullie school.

De invalleerkracht is flexibel inzetbaar, voor een losse dag of een reeks dagen, en kan zowel reguliere lessen verzorgen als lessen in digitale geletterdheid. Dit geeft jullie de ruimte om vanuit jullie specifieke situatie en behoefte een keuze te maken die het beste past bij de school en de leerlingen.

Het is een tijdelijke oplossing die ademruimte biedt; jullie team krijgt hierdoor de kans om op een rustiger tempo te werken aan een duurzame implementatie van digitale geletterdheid in het lesprogramma.

Zo behouden we samen het welzijn van het team, terwijl we tegelijkertijd de leerlingen de vaardigheden bieden die zij nodig hebben in deze digitaliserende maatschappij.

Wat kun je van ons verwachten?

Wij staan klaar om een passende invalleerkracht te leveren die zowel tijdelijke uitval kan opvangen als expertise in digitale geletterdheid kan brengen. Onze invalleerkrachten zijn ervaren en kunnen goede lessen verzorgen met materiaal dat afgestemd is op de doelen van het SLO. We zijn er zo zeker van dat onze invalleerkrachten een waardevolle bijdrage kunnen leveren, dat we de mogelijkheid bieden voor een gratis kennismakingsdag.

Als jullie school overweegt gebruik te maken van deze dienst, komen we graag langs voor een persoonlijk gesprek. Hierin verkennen we jullie wensen en behoeften en kijken we hoe we de inzet van de invalleerkracht naadloos kunnen laten aansluiten op het huidige programma van jullie school, zonder dat dit veel extra tijd kost. We denken graag mee over hoe we samen kunnen werken aan een oplossing die ten goede komt aan zowel het team als de leerlingen.

Nemen jullie zelf lesmateriaal mee?

Wij brengen zelf lesmateriaal mee als dat nodig is. We kijken tijdens het samenstellen van het lesprogramma altijd eerst naar wat er op school aanwezig is zodat onze lessen zoveel mogelijk aansluiten en gebruik maken van hetgeen beschikbaar is op jullie school. Mochten jullie als school willen investeren in lesmaterialen dan bieden wij ook daar graag een adviserende rol.

Hoe lang duren jullie lessen?

Dit wordt bepaald in samenspraak met de school Wel raden wel lessen van minimaal 45 minuten aan. Dit omdat we tijdens de lessen veel met laptops werken, en je bij de opstart en afsluit tijd nodig hebt, en er anders te weinig effectieve lestijd overblijft. Wat wij vaak bij scholen zien is dat onze lessen in worden gepland met elke 45 minuten een andere groep. Zo rouleert onze leerkracht en kan je op een lesdag meerdere klassen voorzien van lessen op het gebied van digitale geletterdheid.

Geven jullie les op elke basisschool en zijn jullie leerkrachten bevoegd?

Wij geven les op ieder type basisschool in de regio Amsterdam, Utrecht en Haarlem.  Onze leerkrachten zijn niet allemaal bevoegd. Momenteel is het wel zo dat meer dan de helft van onze leerkrachten een lesbevoegdheid heeft. Wat alle we alle scholen wel kunnen garanderen is dat iedereen die namens ons voor de klas staat minimaal één jaar werkervaring heeft in het onderwijs. Daarnaast worden ze vooraf en tijdens de opdracht goed door ons begeleid en selecteren we streng zodat we zeker weten dat onze leerkrachten een klas zelfstandig kunnen managen.

Wij willen jullie een hele lesdag voor één groep inzetten, is dat mogelijk?

Absoluut. We bedienen meerdere scholen die ons het gehele jaar één lesdag per week bij één groep inzetten. Ook zijn er verschillende andere tussen opties mogelijk, zoals een halve dag per klas. Bel of mail vooral voor de mogelijkheden.

Wat zijn jullie tarieven?

Als het gaat om het inzetten van vakleerkrachten werken we altijd met een dagprijs. Voor een losse lesdag rekenen we €380,- dit bedrag is inclusief voorbereiding, reistijd, overdracht en lesmateriaal.

Voor langdurige projecten is de prijs maatwerk. Zijn jullie geïnteresseerd in het inzetten van een vakleerkracht voor een langere periode neem dan vooral contact met ons op. Al onze prijzen zijn vrijgesteld van btw.

" Dé Codeerschool zorgt bij ons al een paar jaar naar volle tevredenheid voor vaste leerkrachten digitale geletterdheid. Ze zijn écht onderdeel van het team! Er is veel flexibiliteit en ze zijn zeer oplossingsgericht. Ze zijn van grote meerwaarde voor onze school! "

Pieter Bosman

IKC het Talent

Pieter Bosman
IKC het Talent

Benieuwd naar de mogelijkheden voor digitale geletterdheid?