Vacature: Commercieel Adviseur

Wil jij als Commercieel Adviseur jezelf bezighouden met commercieel advies en zo bijdragen aan de implementatie van het nieuwe kernvak “digitale geletterdheid”? Dat kan voor diverse onderwijsprojecten bij scholen via Dé Codeerschool, expert in digitale Geletterdheid. In dit vak leren kinderen bewust en actief navigeren binnen de digitale wereld.
Het is geen probleem als je nog niets van ‘Digitale Geletterdheid’ weet.

Dé commercieel adviseur

In de functie van Commercieel Adviseur zorg je ervoor dat scholen de urgentie van digitale geletterdheid inzien en dat ze daadwerkelijk gaan starten met de implementatie hiervan. Je trekt scholen en schoolbesturen over de streep, en versterkt Dé Codeerschool door jouw commerciële, adviserende, mensgerichte vaardigheden in te zetten voor het boeien en binden van (potentiële) klanten. Je bent in staat jouw netwerk in te zetten, nieuwe leads te identificeren, te genereren en bouwt duurzame relaties op.

Bij de overgang naar dit nieuwe kernvak ontzorgt Dé Codeerschool scholen middels advies, visie- en beleidsvorming en implementatie met inzet van eigen docenten, zowel stichting- als schoolbreed. Een collega pak dit inhoudelijk op, en jij coördineert dit proces.

Jouw houding is onafhankelijk, betrokken, gedreven en betrouwbaar en je wordt/bent dé commercieel expert op het gebied van maatwerk Digitale Geletterdheid trajecten.

Dé Codeerschool

Dé Codeerschool zet zich in voor het voorkomen van kansenongelijkheid bij kinderen door het aanleren van de toekomstbestendige vaardigheden omdat wij geloven dat deze essentieel zijn voor de toekomst van elke leerling. Het jaagt de missie na om elke leerling digitaal vaardig te maken en te voorzien van de handvatten die relevant zijn voor een toekomstige carrière gedomineerd door digitale technologie en artificial intelligence. Met een team van gedreven professionals biedt Dé Codeerschool onderwijsinstellingen maatwerk advies, visie- en beleidsvorming en implementatie met inzet van eigen docenten. Dé Codeerschool staat in de ‘KvK Innovatie Top 100’ en heeft sterke samenwerkingen met o.a. Microsoft, Instruct, Malmberg en het Ministerie van Onderwijs.

Verantwoordelijkheden

• Acquisitie van nieuwe klanten en het onderhouden van bestaande relaties binnen het onderwijs
  • Coördineren van de implementatie van digitale geletterdheid op grote lijnen
  • Bieden van deskundig advies en strategische ondersteuning aan onderwijsinstellingen in de acquisitiefase

Wie wij zoeken

• Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in (dienstverlening aan) onderwijs basis- voortgezet onderwijs
  • Je hebt een (aanvullende) opleiding gevolgd in de richting van bedrijfskunde of commerciële economie, of hebt ruime commerciële ervaring
  • Je hebt bewezen ervaring in het binnenhalen en behouden van klanten, bij voorkeur binnen de onderwijssector
  • Je hebt een netwerk binnen het (basis-)onderwijs bij directie en/of ICT-coördinatoren
  • Je hebt diepgaande kennis van de structuur en processen binnen het (basis)onderwijs
  • Je hebt affiniteit met onderwijs en verandertrajecten en bent je bereid verder te verdiepen in Digitale Geletterdheid
  • Je beschikt over overtuigingskracht, enthousiasme, proactiviteit en bent in staat écht te luisteren, en de klantvraag te vertalen een succesvol resultaat
  • Je vindt het leuk om te schakelen tussen diverse projecten en/of scholen
  • Je bent betrokken, betrouwbaar, gedreven, enthousiast en hebt een passie voor resultaten, netwerken en het maken van een maatschappelijke impact
  • Je vindt het geen probleem om landelijk te opereren

Wat wij bieden:

• Een contract bij Dé Codeerschool met kans op verlenging
  • Een afwisselende functie van 24-32 uur in een maatschappelijke relevante omgeving
  • Een salaris tussen €2800 en €4000 bruto per maand o.b.v. fulltime basis exclusief bonussen, afhankelijk van je ervaring en hoe goed je bij de functie past
  • Uitdagend werk in een innovatieve en groeiende organisatie

Interesse?

Ben jij er klaar voor om digitale geletterdheid op de agenda te zetten bij scholen? Word jij geraakt door deze maatschappelijke taak, krijg jij energie van het genereren van leads en het succesvol bedienen van de klant? Dan ben jij wellicht dé aanvulling op ons informele, ambitieuze team. Solliciteer daarom direct met CV en motivatie naar manon@codeerschool.nl en laat ons weten waarom wij een goede match zijn!