Vacature: stagiair recruitment

Bij Dé Codeerschool zetten we ons in voor duurzaam onderwijs door scholen te ondersteunen bij de implementatie van het nieuwe kernvak digitale geletterdheid. We geloven dat deze digitale vaardigheden cruciaal zijn voor het succes van leerlingen, zowel nu als in de toekomst. Onze benadering kenmerkt zich door maatwerktrajecten en diepgaande samenwerkingen met onderwijsinstellingen. Als stagiair bij ons draag je bij aan een toekomst waarin elke leerling digitaal vaardig is.

Jouw rol

Als stagiair content creatie help je ons om de boodschap van Dé codeerschool en actualiteiten rondom het bedrijf en digitale geletterdheid effectief en overtuigend over te brengen. Je borduurt voort op de contentkalender, en breidt deze verder uit. Je ontwikkelt promotionele teksten die aansluiten bij onze missie en waarden en plant deze (ruim van te voren) in om een balans in werkzaamheden van jezelf te borgen. Dit doe je voor content op de website, LinkedIn en andere nog op te zetten/ontwikkelen social media kanalen volgens de social media strategie. Je analyseert de effectiviteit, doet onderzoek naar verbeteringen – in lijn met de strategie – en stuurt na afstemming bij waar nodig.

Je bent in staat informatie te halen bij collega’s, en werkt nauw samen met ons team van experts om complexe onderwerpen toegankelijk te maken voor scholen en schoolbesturen. Jouw content zal direct bijdragen aan de positionering van Dé codeerschool en het onderwijs klaar maken van scholen.
Naast het creëren van content verzamel je passend beeldmateriaal dat de positionering van Dé Codeerschool versterkt en in lijn is met de brand guide. Je krijgt hierin veel ruimte om ideeën te delen, deze uit te werken en de effectiviteit te testen.

Verantwoordelijkheden

• Bedenken, ontwerpen, produceren en inplannen van diverse content zoals blogs, nieuwsbrieven, social media posts.
  • Het verbeteren van de werkprocessen waar mogelijk.
  • Het doorontwikkelen en bijhouden van de contentkalender.
  • Het ophalen van relevante informatie en samenwerken met ons team/de manager om de strategie voor digitale content uit te werken.
  • Analyseren van de impact van de content en voorstellen doen voor verbeteringen.
  • Assisteren bij commerciële / marketing werkzaamheden.

Wij zoeken iemand die:

• Een studie volgt in de richting van HBO communicatie, journalistiek, digitale media, of een vergelijkbare opleiding, die geïnteresseerd is in copyrighten.
  • Aantoonbaar een sterke schrijfvaardigheden heeft en in staat is complexe informatie begrijpelijk te presenteren volgens de tone-of-voice van Dé Codeerschool.
  • Ervaring en affiniteit met sociale media platforms is een pré.
  • In staat is bijpassend beeldmateriaal te (laten) ontwerpen in lijn met de huisstijl van Dé Codeerschool.
  • Planmatig en gestructureerd te werk gaat en actief informatie haalt en deelt.
  • Creatief is en ervaring heeft met het gebruik van digitale content creatietools.
  • Affiniteit heeft met onderwijs en digitale geletterdheid.

Wij bieden:

• Een inspirerende stageplek waar je écht impact kunt maken op het onderwijs van morgen én waarbij je een sterke groei van een bedrijf kan meemaken.
  • De kans om samen te werken met een team van gepassioneerde professionals.
  • Een marktconforme stagevergoeding.
  • Een stageplaats waarbij je ten minste 3 dagen voltijd meewerkt, bij voorkeur 4 dagen.

Interesse?

Ben jij de creatieve en gedreven stagiair die wij zoeken? Stuur dan je CV en een motivatiebrief waarin je jouw visie op digitale geletterdheid deelt naar manon@codeerschool.nl. We nodigen je graag uit om samen de toekomst van onderwijs vorm te geven!